Sancoins - Ainy-le-château - Bouzais - Le châtelet

3 juni 2022 - Le Châtelet, Frankrijk

Van Sancoins naar Ainy le château (32km)

Heel mooi weer, maar vandaag een saaie dag, de hele dag langs de rivier.

IMG-20220601-WA0020IMG-20220601-WA0021

IMG-20220601-WA0037

Schoon ze, maar weinig afwisseling.

IMG-20220601-WA0029

Aangekomen in Ainy Le Château... Dré en Annie waren er weer en trakteerde me op een etentje.... man man het leven van een pelgrim😉

IMG-20220601-WA0045

IMG-20220601-WA0044

DIKKE MERCI ANNIE EN DRÉ👌🤩, niet alleen voor het etentje maar vooral voor het gezelschap!

Van Ainy le château naar Bouzais (26km)

In de voormiddag wat regen maar tegen de middag was er weer een zon!

IMG-20220603-WA0012IMG-20220603-WA0025

IMG-20220603-WA0024

Een hele mooie wandeling langs dorpen en steden, ook terrasjes met wijntjes🤗🍷  echt de moeite!

IMG-20220603-WA0009IMG-20220603-WA0015

IMG-20220602-WA0035

Dan komen we weer op een speciaal plaatsje.... we slapen bij een man met een enorme passie!

IMG-20220602-WA0014

IMG-20220602-WA0013

Echt prachtig om te zien hoe hij een passie heeft voor deze treinen. Ik doe een filmke bij de video's. Alles staat hier vol.....

IMG-20220602-WA0016

IMG-20220602-WA0015

Ik kom weer veel andere mensen tegen, veel mensen op pad. Ik merk het aan de slaapplatsen te zoeken, het is steeds moeilijker om iets te vinden.

Van Bouzais naar Le Câtelet (25km)

Veel regen deze voormiddag, amai!

IMG-20220603-WA0040

IMG-20220603-WA0041

Namiddag was de lucht weer blauw en 25 graden, echt wel weer een schoon wandeling en genoten!

IMG-20220603-WA0044IMG-20220603-WA0050

IMG-20220603-WA0037

Ik zeg altijd tegen Inge, och alles komt goed, dat bleek ook weer vandaag.... inge zei deze middag oei mijn brood is op, ja dat van mij ook zei ik. Inge zei ja en we komen niks meer tegen... ik zei: och alles komt goed... jawel het volgend dorpje had een bakker die open was!!! ZALIG zo'n moment🤣

IMG-20220603-WA0049IMG-20220603-WA0058

Ja eten en slapen zijn onze enige zorgen he. Deze avond slaap ik in een mooie gites, ik slaap hier met een nederlandse pelgrim (Eric) en een pelgrim van Brussel (Hugo). Er is eten maar we moeten het zelf opwarmen, we kochten 2 flesjes wijn, dus dat komt hier weer wel in orde!

IMG-20220603-WA0035

Ik kan het moeilijk uitleggen maar het is elke dag leuker en leuker. Je weet nooit wat de volgende dag brengt, wie je tegenkomt, waar je terecht komt. Al die praatjes met de pelgrims, de natuur, ... ja genieten!😎

Ik wil ook nog antwoorden op een vraagske van op de blog, mijn rugzak woog 15kg bij vertrek.

Bij deze wil ik ook iedereen bedanken om mij te volgen, de reacties zijn echt geweldig om te lezen!!! Mercikes en voor iedereen in Belgie een fijn weekend,, voor mij staat er veel regen en Hagel op dit weekend.

Bonne soiree, den Danny👋

1. Ingrid Smets:
    3 juni 2022
    Merciekes om uw verhaal met ons te delen.
    Nog 3 dagen en uw aangenaamste 😉gezelschap is er terug bij.
  2. Sannen murielle:
    3 juni 2022
    Geniet er maar goed van want voor je het weet is het augustus
  3. Erna:
    3 juni 2022
    Ik kijk elke keer weer uit naar jou verhalen. Zo plezant om te lezen.
  4. Sannen Dorien:
    3 juni 2022
    Blij dat het leuker en leuker wordt, na dagje mee te stappen snap ik da volledig. Leuk ook da ge weer bezoek hebt gehad 2dagen altijd leuk voor bekende gezichten te zien en dinsdag weer 2 bekende gezichten🥰. Nog veel succes en hopelijk valt het weer wa mee morgen 🤞
  5. Seels danny:
    3 juni 2022
    Tis kei plezant u te volgen Danny !!
    Kei ferm foto's en plezante verhalen !!
    Nog veel succes en een dikke kus van Marleen van Danny Kis xxx
  6. Martin en Denise:
    Martin en Denise Bergom
    Zeg Danny zo te lezen ga je een echte wijnkenner worden.Het zij je gegund.
    Geniet volle bak van je wandeling.
  7. Dirk & Linda:
    3 juni 2022
    Weer mooie plekjes doorkruist. Hopelijk blijven de weergoden je goedgezind en veel succes!!! 🌞💪🍷🍷
  8. Alois:
    3 juni 2022
    De eeuwige optimist,nooit anders geweten.Danny je bent goed bezig en heel plezant om je te volgen.
  9. Roos:
    Prachtig Danny! Zo genieten we ook een stukje mee! 😘
  10. Bruno & Anita:
    Goe bezig makker, b
    luvve gaon Danny. 💪💪💪.
  11. Judith Blockx:
    3 juni 2022
    Zalig om jouw verhalen te lezen! Jij doet dat echt top! 👌Blijven genieten daar! 🥂🍾
  12. Linda:
    3 juni 2022
    Buurman we kijken elke keer weer naar uit om jou verhaal te lezen echt plezant. Annelies vraagt elke dag " Danny komt thuis " maar dat zal nog efkens duren eh. Groetjes .😊
  13. Sofie Keersmaekers:
    4 juni 2022
    Jij merci voor die leuke reisverhalen! Altijd een plezier om te lezen wat en wie je allemaal kruist op je pad. Ik geloof echt dat dat de moeite is!. Groetjes
  14. Eddy en Josee:
    4 juni 2022
    Altijd nieuwe prachtige verhalen, geweldige ontmoetingen, en enige zorg eten en slapen....en geen bleinekes?
    Alles komt altijd goed! 👍👍👍
  15. Linda en Wim:
    4 juni 2022
    We genieten van de mooie verhalen en foto's. Het is plezant te horen dat je er meer en meer van geniet. Veel plezier
  16. Ann en Theo:
    4 juni 2022
    Wat een mooi avontuur beleef je toch.Altijd optimistisch dat siert je Danny.Nog een paar daagjes en dan komt uw gezelschap .eraan.Dikke knuffel van ons en vooral blijven genieten.
  17. Gert van massenhoven:
    4 juni 2022
    Zo leuk om die verhalen te lezen
    Geniet daar maar verder
  18. Van Otten Wendy:
    4 juni 2022
    Zalig om te lezen dat je het nog leuker en leuker begint te vinden...na al die verhalen te lezen, begin ik zelf al zin te krijgen om er aan te beginnen. Bij de foto van het gekregen snoep, moest ik zelfs even een traantje wegpinken. 🙄 Wij genieten dus een beetje mee met jou! Goe bezig!👊...
  19. Greet Wils:
    4 juni 2022
    Zalig om te lezen zijn die verhalen!! En eigenlijk inspireer je mij ook: enigste zorg is eten slapen 😂 Dat zou altijd bij iedereen de basis moeten zijn, de rest is bijkomstig! Doe Inge de groeten!
  20. Gilberte:
    4 juni 2022
    He goede avond. Weer mooie verhalen om te lezen. De kaart er weer bijnemen en zien waar je al bent. Met jou optimisme kom je zeker in Compostella. Geniet nog maar van de lekkere wijn. Groerjes
  21. Jos Verluyten:
    Dag Danny,
    Het heeft heel lang geduurd maar vanaf nu wil ik je ook heel graag volgen.
    Omdat in het college van Mol een leerkracht is uitgevallen, hebben ze me midden april gevraagd of ik wilde inspringen. Graag gedaan maar de job heeft me de laatste weken helemaal opgeslorpt.
    Gelukkig beginnen nu de examens, gelukkig voor mij maar niet voor de leerlingen en is het nu wat rustiger. Leona heeft me de info over je reusblog gegeven en zo kan ik nu volgen.
    Je hebt al een heel flink en mooi parcours afgelegd met Reims, Troyes, Vezelay en Kevers en het genot en de deugd die je aan je camino beleeft zijn zo weldoend. Je bent een heel echte pelgrim! Je hebt zoveel interessante ervaringen en ontmoetingen en die zullen ook de komende tijd blijven komen. En nu wenkt Limoges en daarna Spanje. Wat een mooie momenten komen er nog allemaal aan.
    Mijn allerbeste wensen en een heel grote chapeau voor jou!
  22. Gina Van Nieuland:
    5 juni 2022
    Jij bedankt Danny om al die mooie verhalen en foto's met ons te delen!
    Kijk er steeds naar uit wanneer je iets post!
    Zo fijn hoe je je avontuur met ons deelt en enorme bewondering wat jullie presteren!
    Verzorg jullie goed en vooral goed eten,drinken en genieten!
    Dikke👍voor jullie allen!!!
  23. Conny (lindeboompje):
    5 juni 2022
    Weer mooie verhalen, mooie wegen, nieuwe vrienden en go go go nog een paar stappen en je madammekes zijn weer bij jou. 😘
    Het zal weer leuk zijn dat ze u de volgende kilometers mee vergezellen.🌞
  24. Tinne Vos:
    5 juni 2022
    Amai Danny, dat je zo een uitdaging durft aangaan is een dikke👍👍👍
    Benieuwd naar de verhalen die nog gaan komen
    Goe bezig en inderdaad: Alles komt altijd goed!
    Tinne Vos
  25. Fonny en Arlette:
    5 juni 2022
    Heel plezant om je verhalen te lezen en jou te volgen 😉👍 we kijken er elke keer naar uit , dat ziet er geweldig uit 😊 wat een avontuur en sjapoo Danny dat je dit allemaal doet 👏👏👏👌👍👍👍👍 Groetjes van d'ouw baan 😅🥂