Saint Reverien - Prémery- Nevers - Sancoins

31 mei 2022 - Sancoins, Frankrijk

Van Saint Reverien naar Prémery (17 km)

Alleen gewandeld maar onderweg een zwitserse pelgrim tegengekomen, hij had een rustiger tempo maar toch samen gebleven.

IMG-20220529-WA0001

IMG-20220529-WA0008

Ik kom zoveel mensen tegen, allemaal met hun eigen verhaal, wat sommige mensen meemaken....

IMG-20220529-WA0017

IMG-20220529-WA0002

We kwamen langs een oud vrouwtje, ik denk dat die verliefd op mij was🤣🤣, die bleef maar vragen stellen, ik geraakte er niet vanaf🙈

IMG-20220529-WA0014

We bleven slapen in chambers dhotes, st jacques.

IMG-20220529-WA0024

IMG-20220529-WA0025

Van Prémery naar Nevers (32km)

IMG-20220530-WA0054IMG-20220530-WA0053IMG-20220530-WA0056IMG-20220530-WA0049

Vandaag een speciaal dagje, ik was jarig, merci allemaal voor de felicitaties!!!!🥳 de voorbije dagen kom ik Louis (afkomstig van Aywaille) en 2 nederlandse pelgrims (Inge en Harm) regelmatig tegen. Ik had ze deze avond gevraagd om iets te komen drinken in Nevers op mijn kosten voor mijn verjaardag.

IMG-20220530-WA0074

Inge en Harm hadden een cadeau bij, echt geweldig, een geluksbrenger, een knuffel die het hoedje draagt zoals ik, het beest kreeg de naam HARRY, van Inge en Harm....

IMG-20220530-WA0076

Zij vertrekken morgen weer naar huis en zetten in Augustus hun tocht weer verder.  We slapen in de kathedraal van Nevers: Saint Bernadette. De zuster Bernadette ligt daar ook echt in de kerk, in een glazen kist al van 1825.

IMG-20220531-WA0010IMG-20220531-WA0012

IMG-20220531-WA0019

Van Nevers naar Sancoins (31km)

IMG-20220531-WA0017Mascotte mee😊

IMG-20220531-WA0016

Na 8km komen we al een terras tegen, dat is niet dikwijls dus we grijpen onze kans, koffie met taart! Mmmmm....

IMG-20220531-WA0003

IMG-20220531-WA0004

Het is hier zo schoon en steeds schoner en schoner..... prachtig, heerlijk om hier te wandelen!!!

IMG-20220531-WA0030IMG-20220531-WA0028

Ik wandel vandaag langs het kanaal, rivieren en bossen. Zalig!

IMG-20220531-WA0013IMG-20220531-WA0029

IMG-20220531-WA0015

Om 17.45u aangekomen in Sancoins.... wie wacht er mij daar op. ... den Dré en Annie (ouders van den Benny, mijne schoonzoon), geweldig he, die maken er een 2 daagse uitstap van om een bezoekje te brengen!

IMG-20220531-WA0048IMG-20220531-WA0049IMG-20220531-WA0052

Zo dankbaar! Toch echt heerlijk om bekend volk te zien. Ze hebben ook wat lekkers (mijne lievelingssnoep)bij van ons mannen voor mijn verjaardag. En mijn teenslippers om mijn voeten eens wat te verluchten🙊. Zelfs voor Inge een nieuwe slaapzak (de oude was geen goede aankoop) de man van Inge heeft die naar Annie gebracht om die te wisselen, echt zo tof allemaal!

Screenshot_20220531-200616_WhatsApp

Ik ga hier nog wat genieten met Inge, Dré en Annie! Fijne avond allemaal!

Danny😎

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leo S:
    31 mei 2022
    Dag Danny , alvast nog nen late gelukkige verjaardag. Weer een prachtig verhaal maar... je gaat nooit in den hemel komen. Nen foto trekken van Bernadette is heiligschennis en is verboden. Man man toch, al goe dat er veel volk in de hel zit en ik zal daar ook wel rondlopen .🤣🤣🤣
  2. Maud en Eddy:
    31 mei 2022
    Proficiat met je verjaardag!
    Leuk verhaal, mooie foto's ..
    Genieten.
  3. Alois:
    31 mei 2022
    Plezant Danny om samen met u die tocht te kunnen meemaken met uw verhalen. Zonder ook maar 1meter te moeten stappen. Weer mooie foto´s en verhalen.Je geniet er duidelijk van.☕🍰
  4. Marina:
    31 mei 2022
    Het is plezant te horen dat je niet alleen was met Je verjaardag en dat je er nog zo van geniet Danny veel succes😙👍🤠
  5. Tinny vdv:
    31 mei 2022
    Een heel gelukkige verjaardag, Danny! Geniet daar maar lekker verder! En wat een mooi kleurtje heb je al. Een verjaardag om nooit te vergeten. Toitoitoi voor de volgende dagen.
  6. Tamara en Jan:
    Nog een fijne verjaardag, Danny! 🥳
    Eentje om nooit te vergeten!
  7. Sannen Dorien:
    31 mei 2022
    Wa een uitzichten weer en toch altijd anders👌blij dat Dre & Annie daar zijn want keken ernaar uit voor is te komen luisteren naar uw verhalen. Maak er nog een gezellige avond van🍷😘en laat de spekken smaken he😉
  8. Sus en Annemie:
    31 mei 2022
    Danny, ook van Sus en mij nog een late, maar gemeende gelukkige verjaardag.
    Chapeau wat je daar allemaal presteert.
  9. Rina Vos:
    31 mei 2022
    Gelukkige verjaardag Danny! Met die tocht breng je heel wat in beweging, geweldig is dat! Geniet lekker verder, santé
  10. Sophie Sannen🥰:
    31 mei 2022
    Wauw pa, prachtige foto's!!!!! En Tias zegt: oh die taart van pake lust ik ook kei graag, ik denk dat het daar kei leuk is🤣🥰😘
  11. Patrick Beyens:
    31 mei 2022
    Nog een late gelukkige verjaardag gewenst.Je bent goed bezig.Het zijn prachtige verhalen en mooie foto's.👍
  12. Nick Van Gils:
    31 mei 2022
    Proficiat nog met je verjaardag he Danny!!
    🍾🍾🎉🎉🎁🎁🎈🎈🍺🍺
    Hopelijk al genoten van je tocht?! Foto’s zien er alvast TOP uit!
    Veel succes nog de komende kilometers, en vooral genieten van dit avontuur! 👍💪👊
  13. Victor Vanherck:
    31 mei 2022
    Nog een hele dikke proficiat met je verjaardag vooral nog veel geñieten van het prachtige landschap
  14. Hilde Hermans:
    31 mei 2022
    Nog een gelukkige verjaardag Danny. Je bent goed bezig 💪.
  15. Vanherck marc:
    31 mei 2022
    Nog ne gelukkigen en geniet verder van de prachtige tocht!!!!!!Danny we hadden nog eens een vraagje wat is het gewicht van uw rugzak?😉👍
  16. Jessie en Pieter-Jan:
    31 mei 2022
    Proficiat nog met uwe verjaardag! 🥳.
    Zien er heel mooie wandelingen uit. Goed bezig eh 💪🏼. Kijken telkens weer uit naar een nieuw verslag. Blijven genieten! ☀️
  17. Thijs & Lotte en Cédricje:
    31 mei 2022
    Dat ziet er daar echt wel kei tof uit !
    Je bent super bezig Danny !
    Nog efkes en de dames zijn er ook weer bij 🙂.
    P.s. Die Spekjes zien er echt wel kei goed uit 🙈😍🤩
  18. Viktor Vangeel:
    31 mei 2022
    gelukkige verjaardag en houd de moed er in.groetjes mia&vic
  19. Katrien:
    31 mei 2022
    Heerlijk om al die verhalen te lezen. En wat nen toffe Mascotte. En zo tof van Die bezoekers voor uwe verjaardag!
    En toch wel speciaal die kerk van de heilige Bernadette.
    Ik denk da ge ons make mist 😉. Binnenkort komt ons heilige Bernadette je ook terug vergezellen 😂
  20. Dirk & Linda:
    31 mei 2022
    Top verhaal en foto's. Leuk om andere pelgrims te ontmoeten en ook hun verhalen te horen. Blijven genieten Danny ge bent goed bezig!! 💪🍷🍀
  21. Conny (lindeboompje):
    1 juni 2022
    Schol he Danny 🍷💐🍡. Het zal weer wel gesmaakt hebben. Hoe mooi allemaal van die verschillende verhalen het mooie zicht en de bekende mensen die zo met je mee wandelen, echt mooi.
  22. Roos:
    1 juni 2022
    Je verjaardag heb ik ergens gemist! Proficiat! Wat een verrassingen allemaal ! Krijg zo goesting om te vertrekken ! Top !
  23. Linda en Wim:
    1 juni 2022
    Mooie verhalen en foto's, dit gaat de belevenis van je leven worden. Mooie mascotte trouwens, er is precies een vergelijkenis met jou🤔🤔. Veel wandelplezier
  24. Brigitte Raus:
    1 juni 2022
    Nog ne late gelukkige verjaardag Danny.🍺
    Zoveel fijne mensen dat jij ontmoet!
    Geniet nog van je verdere tocht
  25. Ann en Theo:
    1 juni 2022
    Toffe maat hangt aan uwe rugzak Danny.Nu moet ge nooit meer alleen stappen .Daar kunt ge alles aan kwijt .Volgens mij verteld die je geen enkel geheim verder.Dus ...😄.We hebben weer genoten van je foto's en reisverhaal .Op naar de 1000km nu.Succes ge doet dat super we hebben veel bewondering voor u .
  26. Seels danny:
    1 juni 2022
    Eerst en vooral nog ne gelukkige verjaardag gewenst van ons en amai de streek wordt mooier en mooier wa zédde toch ne gelukzak😂 ge gaat er geraken ik voel het aan men water😉 nog veel succes maat, griwte danny en marleen
  27. Roger & Rita:
    1 juni 2022
    Nog ne gelukkige verjaardag hé Danny, al een heel parcour afgelegd, en heeel veel kunnen babbelen met alle soorten mensen is wel plezant volgens mij 👍. Nu zaterdag vertrekken wij met de motor naar de Pyreneeën misschien zien we mekaar wel ergens, maandag zitten we in de omgeving van Bergerac en LALINDE.
  28. Monique:
    1 juni 2022
    Het zijn mooie foto's Danny en nog een gelukkige verjaardag 🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺
  29. Gina Van Nieuland:
    1 juni 2022
    Nog een heel gelukkige verjaardag Danny en nog vele gezonde en fijne jaren!!!
    Weeral mooie foto's en verhaaltjes en wat fijn voor je die bezoekjes en al die lieve mensen die je leert kennen!
    Verzorg jullie goed en geniet er nog van!
  30. De 6 Limburgers:
    1 juni 2022
    Wij waren daar ook juist op je verjaardag, het was een fijne avond. We zijn ondertussen weer thuis,maar onder de indruk van je prestaties en verhalen, en nieuwsgierig naar je verdere tocht, gingen we op zoek op het internet. Zo fijn dat we je op deze blog verder kunnen volgen volgen. Groetjes van de Limburgers
  31. Bruno & Anita:
    1 juni 2022
    Wel wat laat maar we wensen je alsnog een Gelukkige verjaardag :) en het was er ene om nooit te vergeten , zo te zien en te horen heb je er Super van genoten en laat je er ook iedereen Super van mee genieten. Zalig om je verhalen te lezen en je foto's te zien. Veel wandelplezier en vooral blijven genieten !!!
  32. Marina en Dirk:
    1 juni 2022
    Nog een gelukkige verjaardag Danny!Goed bezig, doe zo voort!
    Toi, toi, toi!🍻
  33. Faes johan:
    2 juni 2022
    Nog een fijne late verjaardag Danny.Geniet nog van je trip .
  34. Sannen murielle:
    2 juni 2022
    Goed bezig broer wat een avontuur je gaat er veel vriendschappen aan over houden top
  35. Ingrid en Bamme:
    3 juni 2022
    Ook van mij en Bamme nog ne late maar daarom niet minder gemeend ;
    Gelukkige verjaardag 🍻🍻🍷🍷
    Ge zijt heel goe bezig👍💪🏼
  36. Gilberte:
    3 juni 2022
    Herman en ik wensen je nog een late verjaardag. Je bent echt in een mooie streek. Maar ja voor mij is heel Frankrijk mooi.
    Idd leuk om bekend volk tegen te komen.
    We wensen je nog veel moed. De kaart van Frankrijk ligt hier open en we volgen je.
    Groetjes