Casanova - Aržua - O Pedrouze - SANTIAGO ❤

4 augustus 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Van Casanova naar Aržua (25,5km)

Vandaag weer 34 graden, dat kennen we, dat is dan weer vroeg uit te veren. Maar op tijd op onze slaapplaats

IMG-20220802-WA0093IMG-20220802-WA0080

Maar uiteindelijk is dat vroeg opstaan niet erg want zoals jullie weten heeft de ochtendstond goud in de mond.

IMG-20220802-WA0035IMG-20220802-WA0088

Na 7km gaan we ontbijten, vandaag veel langs de grote weg, wel weinig verkeer,minder leuk wandelen maar hoort erbij.

IMG-20220802-WA0044IMG-20220802-WA0057IMG-20220802-WA0074IMG-20220802-WA0050

Onderweg weer veel nieuwe gezichten, vooral Spanjaarden maar ook herkenbare gezichten zoals Dennis met zijn ezel. Hij slaapt in zijn tentje.🤩

IMG-20220802-WA0045IMG-20220802-WA0039IMG-20220802-WA0040IMG-20220802-WA0100

Mooie Camino, om de haverklap wel een bar en soms zoveel volk.

IMG-20220802-WA0072

Aržua mooi stadje, om 7u weer zegening voor de pelgrims, we sluiten af in schoonheid en gaan er naartoe.

IMG-20220802-WA0063

IMG-20220802-WA0064

Inge, waar ik lang met gewandeld heb is vandaag aangekomen, knap Inge!!👍

IMG-20220802-WA0036

Van Aržua naar O Pedrouze (20km)

We slapen een uurtje langer, onze voorlaatste dag is wat korter.

IMG-20220803-WA0032

Amai we hebben gisteren lang moeten zoeken voor een slaapplaats voor vandaag. Maar wie zoekt die vindt🤪

IMG-20220803-WA0029IMG-20220803-WA0030IMG-20220803-WA0020

Vandaag redelijk vlakke wandeling, mooie dorpjes, winkeltjes en prachtige natuur.

IMG-20220803-WA0035IMG-20220803-WA0019IMG-20220803-WA0043

Veel Spanjaarden in groepen onderweg, heel druk. In O Pedrouze gaan we klinken op onze voorlaatste dag.

Ongelooflijk veel verhalen gehoord, zoveel mensen uit verschillende Landen.

Voor mij is het AF, een aanrader voor wandelliefhebbers.👣

TOF TOF TOF, een avontuur dat ik nooit meer vergeet en eigenlijk niet in woorden te vertellen is  ❤

IMG-20220803-WA0027

Op naar morgen HET EINDDOEL....

Van O Pedrouze naar SANTIAGO❤❤

IMG-20220804-WA0112

Jawel, hier is de dag... de eindspurt.... een speciale dag op alle gebied.

Mijne maat Pascal zou dit avontuur met mij aangaan, maar dit mocht niet zijn. Ik heb wel elke dag met hem naast mij gelopen❤. Det wou deze reis nu voor hem maken, chapeau Det, ook voor Katrien en ons Leona: Tonnen respect❤

Vandaag is het de verjaardag van de Pascal, dus deze dag is HEEL speciaal en emotioneel. Ook Thijs, zijn zoon is jarig vandaag, langs deze weg: Thijs, ne gelukkige jongen!❤

Vandaag heel toeristisch, veel volk onderweg. Om 10u koffietijd.

IMG-20220804-WA0080IMG-20220804-WA0081IMG-20220804-WA0012

Louis, waar ik een lang stuk mee gewandeld heb is al aangekomen, hij zei ik vertrek niet voor jij er bent. Ongelooflijk, de laatste 50 min komt hij me tegemoet, we gaan samen over de eindstreep, TOPKEREL🔝

IMG-20220804-WA0076IMG-20220804-WA0008IMG-20220804-WA0010

Onderweg komen we Pilar en Tony (spanjaarden) ook weer tegen.

IMG-20220804-WA0078IMG-20220804-WA0034

Om 11.45u komen we aan.... de ontlading is groot, we pakken elkaar eens goed vast!❤❤❤

IMG-20220804-WA0074IMG-20220804-WA0092IMG-20220804-WA0027IMG-20220804-WA0091

Ik wil iedereen enorm bedanken om ons avontuur te steunen, volgen. We genoten zo van de reacties.

IMG-20220804-WA0017IMG-20220804-WA0088IMG-20220804-WA0065IMG-20220804-WA0060

De dagen vlogen voorbij... we gaan morgen nog met de taxi naar Fisterra, we willen dat nog gezien hebben maar niet meer te voet. We gaan met 9, ook Louis en Katrien met kids gaan mee.

IMG-20220804-WA0040

Met een groot geluksgevoel eindigt hier mijn avontuur. Maar ik kijk nu ook enorm uit om weer naar ons moe en schoonouders te gaan.

Zaterdag om 19.30u zetten we onze voeten weer op belgische bodem.

bf07afc6a0b7602c0976df5435e30967

YES, WE DIT IT💪👊👣

IMG-20220804-WA0025

Det, Leona en den Danny of is het Denny😉

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alois:
    4 augustus 2022
    Een hele dikke proficiat voor alledrie
    Kom veilig thuis👍💪
  2. Inge Smeyers:
    4 augustus 2022
    PROFICIAT!!!👍👍👍💚💚💚 Wat een prachtige prestatie!! Geweldig dat we jullie verhalen konden volgen! Tot binnenkort op de Ouw Baan!
  3. Wouter en Ines:
    Geweldig goed gedaan, jullie zijn toppertjes !!!! ❤️
  4. Linda:
    4 augustus 2022
    Wauw wat een prestatie , chapeau voor jullie. Drinkt er mer ne goeie op want hedde wel verdiend 🍷🍺💪😘😘😘
  5. Patrick Beyens:
    4 augustus 2022
    Top gedaan allemaal.Wist het als de Danny zijn tanden ergens in zet dan maakt hij het ook af.
  6. Tamara en Jan:
    4 augustus 2022
    Dikke proficiat! Jullie hebben dat geweldig gedaan!
    Was fantastisch om jullie reisverhaal te volgen.
    Tot binnenkort in Re’ie! ❤️
  7. Jos en Lisette:
    Geluk wensen voor jullie allen. Topper. Groetjes van ons. 🍷🍷🍷👍👍
  8. Sophie Sannen🥰:
    4 augustus 2022
    Met kippenvel gekeken naar jullie aankomst... super trots zijn wij! Op vakantie een wandeling met klim gedaan in de warmte, we doen het jullie niet na ze!!!!!
    Na 96 dagen heel blij om jullie weer te zien en helemaal klaar om naar jullie verhalen te luisteren 🤩😘
    Inderdaad tonnen respect voor jullie ❤❤❤
  9. Thijs & Lotte en Cédricje:
    4 augustus 2022
    Heel veel respect voor jullie !!!
    Den opa heeft van hierboven alles mee gewandeld en gezien hoe fantastisch jullie dit hebben gedaan hij zou apentrots zijn op jullie !
    En dat op deze geweldige dag dit moest zo zijn !
    Danny voor u een dikke merci voor die mooie,warme,geweldige,emotionele verhalen ! (topper)
  10. Erna:
    🔝 🔝 🔝
  11. Judith Blockx:
    4 augustus 2022
    Kippenvel, tonnen respect, zo knap van jullie! ❤️Een avontuur dat jullie nooit meer gaan vergeten. Zo blij dat we jullie mochten volgen. Geniet nog na.🥰 Een mooie 🌟 hierboven is sowieso super trots op jullie alle drie! 👏🍾🍷
  12. Inge en Joris:
    Dikke proficiat aan alle drie! Goe gedoan! 💪👍
    Bedankt voor de mooie verhalen en foto’s, daar hebben wij van genoten.
    En nu… terug nor Re’ie!😉
  13. Danny & Carla:
    4 augustus 2022
    Hey vrienden, wat een helden zijn jullie,wat een presentatie, in het begin van jullie tocht dacht ik, da is toch nie haalbaar? Ongelooflijk veel respect wat jullie gepresteerd hebben, Pascal heeft ongetwijfeld mee gewandeld, trouwens ne gelukkige en maat, ook voor Thijs.
    Tot binnenkort 💪🏼💚💛
  14. Han:
    Proficiat!!! Geweldig gedaan!!! Pink ook n traantje weg!!!😘
  15. Seels danny:
    4 augustus 2022
    Petje af voor de drie pelgrims, megaprestatie, komt er oep vraai kermis mér ééne pakken ik trakteer😉
  16. Paul Sips:
    4 augustus 2022
    Heel sjiek gedaan jullie, spijtig dat we jullie gemist hebben tijdens onze vakantie (jullie waren te snel😀)
    Ook dat je op Pascal zijn verjaardag aankomt geweldig getimed, geen beter eerbetoon als dat
    Respect Danny en de rest jullie waren top!!!!!
  17. Viktor Vangeel:
    4 augustus 2022
    heel dikke proficiat aan alle drie tot binnen kort mia &vic en ons alle maal groetjes
  18. Frans(vdp):
    Knap gedaan,wat een prestatie
  19. Brigitte Raus:
    4 augustus 2022
    Proficiat, dat hebben jullie fantastisch gedaan👍Top👣👣👣 Nochtans een schoon tochtje naar Finesterre hoor, is maar 3 dagen😂😂
    Wat ga ik de verhalen en foto's missen.
    Nog een goeie vlucht en welkom terug in Retie😍🥳🥂
  20. Vik:
    4 augustus 2022
    Een heel dikke proficiat voor jullie staptocht naar Jaak😇👍 respect voor dit mooi avontuur en voor het delen van jullie mooie momenten. Jullie hebben insoanning geleverd en genoten💪en van deze kant dankbaarheid om mee te mogen genieten van dit toch wel zéééér speciaal gebeuren😇 Det Leona en Danny dikke knuffel. Ferm gedaan.👍 Jaak zal content zijn met jullie prestatie🌻🍷😎
  21. Maud en Eddy:
    Een DIKKE proficiat ! 🥰
  22. Greet van der veken:
    4 augustus 2022
    Wat een prestatie!!!! Dikke proficiat voor jullie alle drie!! Hier gaan jullie nog zo lang van genieten! Super gedaan!
  23. Chris Stessens:
    4 augustus 2022
    Een dikke proficiat voor zo'n uitzonderlijke prestatie! Nu nog nagenieten!
  24. Martine Hermans:
    4 augustus 2022
    Waauw... wat een prestatie hebben jullie geleverd. Ik doe het jullie niet na. Respect voor alle drie. Laat de voeten nu maar effe rusten. Ferm gedaan 👌Danny, Leona en Det.👍👍👍🥾🥾🥾
    🥂🥳
  25. Krista Mijnendonckx:
    4 augustus 2022
    Een heel dikke proficiat!!! Geweldig gedaan! Wat een herinneringen hebben jullie gemaakt! Groetjes 👏
  26. Dirk & Linda:
    4 augustus 2022
    Hoe mooi is dit mogen eindigen. Bij de aankomst viel hier efkes een stilte. Dees hee Pascal (mateke❤) zo gewild, hij hee jullie mee geleid tot het einde. Het is een belevenis dat voor altyd in jullie geheugen sta gegrift. Zoveel respect en bewondering voor allemaal. Geniet nu van een beetje rust, je familie en vrienden. Dikke PROFICIAT en vele knuffels!!! ❤🥰 Tot binnenkort🍷😘
  27. Seppe:
    4 augustus 2022
    Ja pake, ge waard al men grote held, ma ja voor dees hem ik dus geen woorden he, en die andere heldin van mij, ons make, die hee da ook weer fantastisch gedaan he, en da geld ook voor Det, straf gedaan alle drie, hier is der ene trots!
  28. Tinne Haesevoets:
    4 augustus 2022
    Maar hoe geweldig is dit, ik krijg het er zelf koud van 💕💕 dikke, dikke proficiat 👏👏👍👍😉😉
  29. Danny Segers:
    4 augustus 2022
    Proficiat alle 3 voor jullie prestatie!
  30. Bruno & Anita:
    Nen dikke proficiat allemaal. Respect manne!!!!! 👏👏👏👏👏👏
  31. Nick Tuytelaers:
    4 augustus 2022
    Nen hele dikke proficiat aan alle drie.👍👍👍. Tis een heel grote prestatie wat jullie gedaan hebben🏅🏆. Twas geweldig tof om het reisverhaal van jullie te volgen.
  32. Sannen Dorien:
    4 augustus 2022
    Weet nie wa te zeggen hier wordt ik nu is stil van gebeurd nie dikwijls he😉 maar zo trots op jullie allemaal amai chapeau ik doe het jullie niet na. Pascal is nu aan het blinken hierboven🌟 geniet morgen nog van jullie dagje en tot zaterdag!!!🥰
  33. Myrèse & Leon:
    Wat een eerbetoon
    😇 Pascal is zeker trots op jullie
    En dan nog op zijn verjaardag
    Prachtig gedaan pelgrims
  34. Griet Dierken:
    4 augustus 2022
    Wat een prestatie, wat een avontuur!! Aan alledrie een hele dikke proficiat!
  35. Eddy en Annick:
    Proficiat prachtig gedaan 🍷👏👏🚶‍♀️🚶🏻🚶
  36. Gilberte:
    Dikke dikke proficiat. Goed gedaan.🍾🍷🍸🍹🍧
  37. Hilde Hermans:
    4 augustus 2022
    Dikke proficiat alle 3 👏👏👏. Wat heb ik genoten van de verhalen en foto's 🤗.
  38. Eddy en Josee:
    4 augustus 2022
    Wat een geweldige prestatie, van jullie allemaal, super!!
    En wat een dag om aan te komen, geen woorden voor......kippenvel moment 😥.....wat zal hij trots zijn hierboven 🙏⭐❤
  39. Ingrid en Bamme:
    4 augustus 2022
    👏👏👏 een ontlading hé dat aankomen. Proficiat. Binnenkort bij den Bart opt terras verhalen vertellen.
    Super blog
  40. Carine Deckx:
    Amai , chapeau 🎩 geweldig gedaan 👌🏽Proficiat 🥳 🥂🍾👌🏽
  41. Karel en Anny:
    4 augustus 2022
    Mooie prestatie van jullie drietjes we hebben mee genoten 👍
  42. Kelly Van bylen:
    4 augustus 2022
    Een groot ♥️ voor schone mensen!
    Allemaal een dikke proficiat gewenst! 🥰
  43. Geerlof en Mich:
    4 augustus 2022
    Chapeau voor jullie alle 3. Wat een prestatie! We gaan jullie verhalen echt missen. En nu nog afkicken...Veilige terugreis.👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
  44. Roos:
    4 augustus 2022
    Proficiat alle drie!! Wat een ervaring!! Blij dat je er bent en toch misschien ook een beetje spijt dat het gedaan is !! Kom weer veilig thuis en geniet nog lang na van dit heerlijk avontuur!
  45. Vanherck marc:
    4 augustus 2022
    nen dikke proficiat aan alle drie!!!!Prachtig om jullie verhalen te mogen volgen! Veilige terugreis!
  46. Molenberghs walter:
    Proficiat aan alle drie.
  47. Gina Van Nieuland:
    5 augustus 2022
    Respect voor jullie allen,dikke proficiat!!!
    Ga jullie foto's en verhalen missen!
    Zo lief dat jullie dat voor Pascal gedaan hebben en wat zal hij trots zijn op jullie allen!
    Tonnen respect en geniet de volgende dagen maar heel veel met familie en vrienden!
    Dikke proficiat en bedankt om ons mee te laten genieten!
    Het gaat jullie goed helden!!!😍😍😍
  48. Gert Blockx:
    Proficiat aan jullie allemaal, 👍👍👍
    Wat een prestatie en avontuur, geniet er nog van🍷🍷🍷🥰
  49. Monique:
    5 augustus 2022
    Een dikke Proficiat! Wat een formidabele topprestatie van Jullie!!!!
  50. Sus en Annemie:
    5 augustus 2022
    Dikke proficiat aan de wandelaars. Respect!
    We kunnen niet wachten om jullie verhalen te horen.
  51. Sannen murielle:
    Dikke proficiat goed gedaan
  52. Berkvens Werner:
    5 augustus 2022
    Danny proficiat en ook voor de dames, prachtige foto’s en verhalen ,dat gaat ooit nog verfilmd worden den Arnaud Houben is naar het schijnt al geïnteresseerd.
  53. Jos Verluyten:
    5 augustus 2022
    Een buitengewone prestatie en ervaring voor jullie! En dit allemaal verteld op een heel boeiende manier in woord en beeld!
    Neem de volgende dagen en weken maar voldoende tijd voor een fysieke en mentale cooling down thuis in julle gezin.
    Jullie zijn met deze camino meer mens geworden!
  54. Albert:
    6 augustus 2022
    Prachtige prestatie van het ganse team
  55. Marianne en Johan:
    6 augustus 2022
    Amai wat een geweldige prestaties hebben jullie geleverd. Top. Ik zou het niet kunnen. Veel respect ✊. Daar gaat ge nog lang van kunnen na genieten.
  56. Fonny en Arlette:
    6 augustus 2022
    Proficiat allemaal 👍👍🙏 tonnen respect voor jullie 👏👏👏 we hebben met veel plezier jullie verhalen gelezen en naar uitgekeken 👍😊 tot in Retie 👋groetjes Fonny en Arlette
  57. Jessie en Pieter-Jan:
    Proficiat allemaal! Knap gedaan 👏👏👏👏👏👏👏👏👏
  58. Sofie Blockx:
    6 augustus 2022
    Een heel dikke proficiat!! Super gedaan en dit was een geweldige ervaring die ze jullie niet meer af nemen! En wat zal ik blij zijn jullie weer te zien passeren int straat ☺
  59. Marina en Dirk:
    7 augustus 2022
    Een dikke proficiat voor deze geweldige prestatie prestatie!👍👍👍
  60. Leo S:
    7 augustus 2022
    Danny we hebben het geluk gehad om een paar dagen met jullie te wandelen. Ik ben blij dat ik je mocht leren kennen, altijd goed gezind en altijd klaar met een kwinkslag. Alhoewel dat laatste zou ook voor mij van toepassing kunnen zijn. Chapeau makker alsook voor de twee dames. Doe ze de groeten en geniet van het leven en hopelijk mag dit nog een lange tijd duren. Topkerel.
  61. Sofie Keersmaekers:
    7 augustus 2022
    Chapeau, chapeau voor wat jullie deden! Nagenieten vooral nu van alles wat jullie beleefd hebben. En daar kan je waarschijnlijk een boek over schrijven! Dankjewel om ond op te hoogte te houden met je verhalen en topfoto’s!
  62. Alois en Rita:
    7 augustus 2022
    Wat een prestatie, wat een verhaal !
    Amai, petje af.
    Danny, Leona , dikke proficiat, ook zij die stukken meewandelden.
    Ook schreven jullie een leuk dagboek met mooie foto's.
    Een blijvende herinnering waar jullie echt fier op mogen zijn.
    TOP !
  63. Alois en Rita:
    8 augustus 2022
    Ondanks wij Det en Pascal niet kennen, toch ook voor haar een dikke proficiat.
    Je moet het maar doen, je man verliezen en dan zo'n prestatie, respect, echt waar, een groots eerbetoon voor je man.
    Alous en Rita.
  64. Greet Wils:
    9 augustus 2022
    HELDEN!!!
    Geen andere woorden voor!! Dikke proficiat!!
  65. Inge:
    11 augustus 2022
    Danny en maatjes, wat geweldig goed van jullie!!! Fantastisch om te horen! En Louis er nog bij op het laatst, echt super! Nu lekker nagenieten van jullie mooie avontuur. Liefs, Harmen en Inge.❤️
  66. Damen Rita:
    12 augustus 2022
    Chapeau voor jullie alle 3 fantastisch dat jullie op Pascal zijn verjaardag zijn aangekomen die is er zeker bij altijd bij geweest de ganse tocht toch effe kippevelmoment 🙏🏻een ervaring rijker die jullie nog jaren kunnen na vertellen en koesteren 🎩 af voor jullie ❤️