Le Châtelet - La châtre - Cluis - Éguzon

6 juni 2022 - Éguzon-Chantôme, Frankrijk

Van Le Châtelet naar La-châtre (31km)

Deze nacht hevig onweer, ik ben al heel vroeg alleen vertrokken, het is heel warm en ze voorspelden nog onweer maar uiteindelijk is het droog gebleven.

IMG-20220604-WA0009

IMG-20220604-WA0027

IMG-20220604-WA0012

Een mooie wandeling, ook een dorp vol pottenbakkers tegengekomen.

IMG-20220604-WA0020IMG-20220604-WA0032

IMG-20220604-WA0031

Ik heb hier iets opgekocht, Tom en Bas ge kunt vertrekken, begint dat maar op te maken🤣, er is nog wa werk aan, nie veul ze😉

IMG-20220604-WA0008

Die avond bij een schoon plaatsje terecht gekomen. Een watervalleke naast haar huis.

IMG-20220604-WA0034

Een lief vrouwtje, ze heeft me nogal in de watten gelegd: biertje, lekker eten, wijntje... haar man had contacten met diamantzaak in Antwerpen. Ze probeerde me ook morgen daar te houden tot 's middags omwille van het onweer... een goei vrouwke ze😉🤣

IMG-20220604-WA0045

Van La Châtre naar Cluis (27km)

Vandaag minder geluk, nu wel onweer en regen. Maar weer mooie zichten, langs kastelen en graanvelden.

IMG-20220605-WA0016IMG-20220605-WA0024

IMG-20220605-WA0026

IMG-20220605-WA0031

Alleen gewandeld maar weer wel bekend volk op mijn slaapplaats.

IMG-20220605-WA0029IMG-20220605-WA0070

IMG-20220605-WA0071

Van Cluis naar Éguzon (27km)

Vandaag veel door bossen, precies de ardennen, wat avontuurlijk, recht naar beneden soms. Ook wel eens tof ze😃, maar wel goed moeten opletten.

IMG-20220606-WA0038IMG-20220606-WA0044

IMG-20220606-WA0039

Gezellig dorpje, er was zelfs een antiek marktje.

IMG-20220606-WA0048IMG-20220606-WA0049

IMG-20220606-WA0053

Louis en Hugo zijn er deze avond ook weer, van Hugo neem ik afscheid, hij gaat hier blijven tot zijn vrouw er is en dan weer verder.

IMG-20220606-WA0058

IMG-20220606-WA0050

Ik ben vandaag echt op zoek gegaan voor eten maar echt niets is er open, duidelijk een feestdag! Geen winkels, bars, zelfs op de camping alles dicht! Ja, ik heb dus oud brood gegeten, met een blik sardines, dat had ik ook nog bij🤣🤣🤣. Top maaltijd!

Ik wil ook eens ne goeiendag doen aan ons moe, ze vindt het allemaal wa lang duren, maar ik ben al 1/4 ver moe, ge kunt aftellen😉😘. Ook aan mijn schoonmoeder ne goeiendag maar vooral veel beterschap want die ligt in de lappenmand. Moe, verzorgt ew en de groeten aan onze vo!!!!!!

Ik kan zelf ook aftellen, mijn 2 dames vertrekken deze nacht, maar ik zie ze pas woensdag. SPANNEND! Ik zien ernaar uit!🥰

Groetjes uit ÉGUZON 🤘

1. Alois:
    6 juni 2022
    Ge hebt altijd al chanse gehad met de vrouwtjes he Danny.Maar dat zal ook wel aan uwe vlotte babbel liggen denk ik.Maar weer mooie verhalen en foto´s en woensdag zijn jullie terug samen op stap.
  2. Leo S:
    6 juni 2022
    Ge doet da goed Danny, weer een mooi verhaal en beschrijving van het landschap. Bon Courage
  3. Gina Van Nieuland:
    6 juni 2022
    Ja Danny,leuk om zo in de watten te worden gelegd,dat doen ze natuurlijk ook omdat je een fijn iemand bent!!!
    Het is er echt wel heel mooi!!!
    Leuk dat de vrouwtjes er terug bij zijn vanaf woensdag!!!
    Nog veel wandelplezier!!!
  4. Wouter en Ines:
    6 juni 2022
    Zalig en vooral genieten!!!
    Wij kijken al uit naar de dia-avond en de wilde verhalen na een sappige BBQ geflankeerd door lekker bier en heerlijke wijn. 😋
    Groetjes,
    De heel schuine overburen!:)
  5. Roos:
    6 juni 2022
    Prachtige foto’s en wat een verhaal alweer !
  6. Sannen Dorien:
    6 juni 2022
    Ik net afscheid genomen van ons make want deze nacht komt Paul ze halen richting Parijs en dan woensdag zijn jullie weer met z'n drietjes 🥰 maar wees gerust ze is nog niks veranderd 😂 weer mooie plekjes gezien dus nog altijd aan het genieten zo te zien maar had ik ook nie aan getwijfeld ze. Pake ge doet da goe echt trots🥰
  7. Vik:
    6 juni 2022
    Danny tof om weerom je aventuren te lezen. Ondertussen al een hele afstand afgelegd.
    Het weer is precies wat beter daar dan hier in Retie
    blijf genieten van de panorama's en het verhalen-delen met al die stappers/vélorijders/en onderdakverleners die je pad kruisen.
  8. Karel en anny:
    6 juni 2022
    Mooi om te volgen en geniet er verder nog van straks samen met uw vrouwtje maar dat zullen je zeker wel doen met de nodige wijntjes zie ik 🍷🍷schol
  9. Thijs en Lotte:
    6 juni 2022
    Omaai wat een sjieke foto’s weer !
    Zo fijn om telkens u zalige,mooie,avontuurlijke enz……. Wandelingen te zien . Woensdag terug herenigd met de vrouwtjes. Jullie gaan dat weer super doen zoon top team ! Danny het is gewoon super wat jij al hebt bereikt !!!👌🦶
  10. Dirk & Linda:
    6 juni 2022
    Ferm gedaan weeral👍en de madammen zijn ook weer terug in TOPform om hun avontuur verder te zetten.🚶‍♀️🚶‍♀️ Toi toi toi🍷🍀
  11. Danny & Carla:
    7 juni 2022
    Ferm verslag weeral, de tocht wordt duidelijk met de dag mooier, knap dat er onderweg mensen zijn die zo goed voor jullie zorgen 🍞🍷
    Zal leuk zijn voor U en de vrouwtjes dat jullie weer met zen drietjes verder kunnen, hopelijk blijven de weergoden jullie goed gezind en blijven jullie blessure vrij, dan worden het nog mooie weken !!
  12. Marina:
    7 juni 2022
    Het is straf wat je doet,doe zo verder. Mooie vergezichten geniet ervan. Laat je voetjes woensdag maar eens verwennen😘👍💪
  13. Eddy en Josee:
    7 juni 2022
    Sjieke dingen allemaal! Wat het meest opvalt is toch de gastvrijheid van de mensen. En het doel, wat jullie bijeen brengt. Ik denk dat er ene van hier boven naar beneden kijkt en zie hoe goed dat gij dat doet 👍. En morgen met de madammen gaat dat nog beter gaan! 👌😉
  14. Geerlof en Mich:
    7 juni 2022
    Al 1/4 van de reisweg afgelegd! En al zoveel mooie dingen meegemaakt. Aan de foto's te zien zit je in een mooie streek. En vandaag het vervolg met je madammen. 😵🚶‍♂️🚶‍♀️🚶
  15. Linda en Wim:
    7 juni 2022
    Dat zijn goei vooruitzichten voor morgen als het vrouwtje je komt vergezellen. Ik hoor dat je er meer en meer van geniet. Mooie verhalen en foto's. Veel wandelplezier 👍👣
  16. Monique:
    7 juni 2022
    Wij vallen nog alle dagen omver van bewondering wa gij daar allemaal klaar speeld Danny!! Retie krijgt zo pas nen echte ereburger die naam waardig!! Nov veel geluk en succes verder! Groetjes 🙋‍♂️🙋‍♀️
  17. Filip:
    Beste Danny
    Deze reis lijkt mij op uw lijf geschreven. Met veel bewondering lees ik jouw verhalen van onderweg. Het is de moeite, om al de avonturen en ontmoetingen te mogen beleven. Je lijkt erdoorheen te gaan zoals we je kennen. Vrolijk ,goedlachs en met een enorme goesting.
    Groeten en het gaat je goed!
    Filip
  18. Claes Linda:
    Hoi Danny ,
    Zal leuk zijn om terug je wandelmaatjes te zien hè . Je doet dat goed prachtige verhalen en mooie foto's. Groetjes Linda en Eddy 😉
  19. Jos Verluyten:
    7 juni 2022
    Danny, een pelgrimstocht is ook een vorm van sober leven en met je avondmaal van oud brood met een blikje sardines heb je die soberheid wel echt in de praktijk omgezet! Maar dat wil niet zeggen dat je het elke dag zo moet doen en zeker een goed glas wijn mag je er ook geregeld bij nemen eh.
  20. Ann en Theo:
    8 juni 2022
    Fijn om te lezen dat je nog steeds volop geniet Danny.Mooie verhalen en foto´s waarvan ook wij vanuit thuis mee genieten.Vandaag sluiten de dames mee aan die we ook veel succes wensen.Blijf genieten !