Namen-Dinant-Givet-Treignes

7 mei 2022 - Treignes, België

Van Namen naar Dinant (25km)

De slaapplaats in Namen, die viel wat tegen, we sliepen op palletten, nog ca va maar vuil dat het er was😨 en bij het ontbijt kregen we hard brood met kaas waar de schimmel op stond!

IMG-20220504-WA0065

IMG-20220505-WA0002

Deze dag had ik aan beiden voeten last, mijn kleine tenen, bleintjes (compeed erop, alles komt goed). Det krijgt ook steeds meer bleinen. Onderweg iets opgepakt om een picknick te doen. en weer mooie dingen gezien.

IMG-20220505-WA0023

IMG-20220506-WA0030

Onderweg kreeg ik telefoon dat de Sus met ons bij de paters een leffe kwam drinken. Dan gaat het stappen net iets vlotter, echt tof, merci Sus ( EN Annemie en Swa)!

IMG-20220505-WA0021

We sliepen in de abdij van Dinant, bij een hele grappige pater... we kregen soep en watersooi, lekker gegeten!

IMG-20220505-WA0037IMG-20220505-WA0036

IMG-20220505-WA0040

De traditie is hier dat je op een schelp een boodschap schrijft, deze hangt hij in een soort wensboom.

IMG-20220506-WA0002

IMG-20220505-WA0038

'S morgens krijgen we een stempel, weer kwam er een traditie aan.... plots moesten we met hem een lied zingen, ik kreeg me daar de slappe lach, niet normaal. Ons Leona heeft een stuk opgenomen, het zit bij de video's. Hilarisch moment!!

Van Dinant naar Givet (30km)

DIT WAS EEN BAALDAG! Ik en Det nog last van bleinen. Veel rondgebeld maar geen slaapplaats te vinden.... het enige leuke was de mooie dingen onderweg....

IMG-20220506-WA0039IMG-20220506-WA0037

IMG-20220505-WA0044

IMG-20220506-WA0044

Picnick verder niets te vinden.... om 19.50u pas aangekomen en uiteindelijk een ibis hotel gevonden, om 20.45u nog bij de MCDONALD'S beland, den tweede keer in heel mijn leven🙈🙊🤣

IMG-20220506-WA0029

Van Givet naar Treignes(17km)

Laat vertrokken, vandaag minder kilometers, vrolijk vertrekken we op pad!!! Al snel toch weer veel last van mijn 2 kleine tenen. Ons Leona haalt de compeed eraf😨😱😨, blijkbaar ben ik allergisch, aan de ene teen de Nagel eraf, aan de andere half. Geen paniek, ik heb verschrikkelijke foto's maar deze bespaar ik jullie🤣🤣🤣.

IMG-20220507-WA0023

Ik ga nu enkele dagen verder op mijn sandalen. We maken er een gezellige dag van met terrasje en picknick.

IMG-20220507-WA0020

IMG-20220507-WA0034

Het is hier echt schoon!

IMG-20220507-WA0010IMG-20220507-WA0028

IMG-20220507-WA0012

Om 17.50u aangekomen op de slaapplaats, we logeren bij mensen van Brugge, hele lieve gastvrije mensen, we kregen een biertje aangeboden.

IMG-20220507-WA0047

Groetjes van ons aan iedereen!!!!

DET -  LEONA - EN NE KIK HE😄

1. Patrick Beyens:
    Goe bezig maatje.
  2. Sannen Dorien:
    7 mei 2022
    Aiai verzorg die tenen en bleinen maar goed, hopelijk snel beter. Maar voor de rest ziet het er mooi uit onderweg. Nog steeds heel veel respect voor jullie alle 3 wat jullie doen!🥰💪
  3. Marina:
    7 mei 2022
    Een dikke👍voor wat jullie al gepresteerd hebben ik hoop dat de bleinen gauw genezen, Nog veel moed voor de volgende dagen😘💪
  4. Alois:
    7 mei 2022
    Amai wat een avontuur,mooie foto’s.verzorg jullie maar goed.
    Jullie zijn goed bezig
  5. Dirk & Linda:
    7 mei 2022
    Wij kijken elke keer uit naar jullie nieuwe verhalen en prachtige foto's. Sjans dat er zo een goei verpleegster bij is. Verzorg jullie teentjes goed. We blijven mee volgen en toitoitoi voor de volgende km's. Veel succes! 💪🍀😘
  6. Danny & Carla:
    8 mei 2022
    Wat een karakter hebben jullie, zoveel kleine ongemakken en toch oplossingen vinden om door te gaan, respect!!!!
    Wel een mooie onderneming, die gaan jullie nooit vergeten.
    Groetjes,
  7. Rina Vos:
    8 mei 2022
    Wat een weg leggen jullie af, kei spannende verhalen! De medaille voor moed & volharding is nu al binnen. Wishing luck voor iedere stap volgt, groetjes!
  8. Luc Bruers:
    8 mei 2022
    Hallo, dat is de tocht, met veel ups en beetje downs. Verzorg jullie voetjes, zelf heb ik er geen last van (afkloppen). Vandaag wandel ik tot Rocroi. Misschien zie ik jullie daar.
  9. Bas:
    8 mei 2022
    Pake kheb u filmke gehoort sjans da u doel wandelen is en ni zingen want da kunde ni 😂😂
  10. Linda en Wim:
    8 mei 2022
    Mooi verslag, spijtig van zere de voeten, maar voor mannen en vrouwen als jullie met karakter komt dat goed. Veel plezier 🚶🚶🍷🍷
  11. Eddy en Annick:
    8 mei 2022
    Jullie doen da super goed en nog veel succes! 😉🚶🚶‍♀️🚶‍♀️
  12. Vik:
    8 mei 2022
    Formidastisch jullie zijn doorzetters en zien het leven doorheen een roze bril😎 de bleintjes zullen wel verdwijnen . Benieuwd naar jullie life zangconcertje hier aan´kapelleke 🤣 dikke merci om jullie mooi aventuur mee te kunnen volgen. Fijne zondag en geniet met volle teugen😉🍹🍨🍰
  13. Seels danny:
    8 mei 2022
    Ja danny en de girls, da zal het léste nog nie zén mér ge zé nogal nen taaien he, deurzetten joenge zo kenne we u, het komt wel in orde, veel succes 😎
  14. Katty Feyaerts:
    8 mei 2022
    Jullie zijn goed bezig. Nog veel succes.
  15. Sus en Annemie:
    8 mei 2022
    Die samenzang hebben Sus en Bamme niet moeten doen.
    Wij denken dat dat paterke met jullie "voeten" gespeeld heeft 🤔😜🤪
  16. Gilberte:
    8 mei 2022
    Onze Ardennen zijn prachtig. We kijken met veel plezier naar jullie mooie foto's en de commentaar is de moeite.
    Verzorg jullie voeten maar heel. Jullie zitten al Frankrijk volgende land...... Spanje.
    Houd de moed erin. Lachen en een goed pintje en het komt in orde
  17. Gina Van Nieuland:
    8 mei 2022
    Leuk om jullie verhaal te lezen en de foto's te bekijken!
    Verzorg heel goed jullie teentjes,daar zal ons Leona zeker voor zorgen!
    Respect,nog veel stapplezier en geniet ervan!
  18. Vanherck marc:
    8 mei 2022
    Goed bezig ,respect voor jullie!!!!!ik kijk iedere keer uit naar de verhalen en foto's die je plaatst en hopelijk zijn de kwaaltjes vlug weg😉👍💪💪
  19. Anny en Karel:
    8 mei 2022
    Respect .....Bewondering.....Verzorg jullie goed .Het glas is altijd half vol .
  20. Eddy en Josee:
    8 mei 2022
    Wat een verhalen! Maar hoe goed doen jullie dat, dubbele dikke duim en verzorg jullie bleinekes goed hé! 👍👍👍
  21. Brigitte Raus:
    8 mei 2022
    Tip:als je een apotheek tegen komt vraag naar ( ben helaas de naam vergeten maar misschien kent Leona het wel) een smalle windel op een rolletje en die plakt ( maar is zonder lijm) . Je kan hem op de blote huid gebruiken. Gewoon een stukje windel rond je teen, blijft de ganse dag zitten. Ik had ook teennagels die los kwamen en heb deze de eerste weken gebruikt. Veel succes nog voor jullie alle drie.
  22. Mertens nicole:
    9 mei 2022
    Amai,jullie zijn goed bezig.Zeer mooie foto's en verhalen.Doe zo verder en geniet ervan.... 👍🍀😉
  23. Roos:
    9 mei 2022
    Prachtige foto’s en gelukkig nog veel positieve boodschappen ondanks de ongemakken !
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal! 👍👏🤛
  24. Greet Wils:
    9 mei 2022
    Zo leuk om jullie verhalen te volgen!! Ik ben fan!
    Sterk bezig!!!